El Projecte Educatiu

LÍNIA PEDAGÒGICA

Ens plantegem l'educació dels infants des d'un vessant globalitzador, entenent els infants de manera íntegra i total. Això ens permet potenciar els diversos aspectes del desenvolupament: cognitiu, afectiu, social, psicomotor i comunicatiu.

Considerem l'infant protagonista del seu aprenentatge, facilitem i proposem les situacions que fan possible que els infants coneguin els objectes, les persones i el seu entorn mitjançant la manipulació, la descoberta, l'experimentació, etc.

L'equip educatiu considera prioritari atendre les necessitats bàsiques de l'infant (afecte, alimentació, higiene, descans) i per això les rutines quotidianes són l'eix vertebrador de les activitats que es fan durant el dia.

Respectem el moment evolutiu i ens ajustem a les diferents necessitats d'aprenentatge de cada nen/a i grup.

Tanmateix, considerem molt important el paper de la família i la seva relació amb l'escola bressol per tal de facilitar l'adaptació del nen/a. En aquesta direcció, el centre ofereix diferents canals de comunicació: entrevistes, agenda, comunicació directa a les entrades i sortides, email, etc.

El fet que hi hagi un bon clima, afavoreix en primer lloc l'infant, seguit de les famílies i les educadores.

METODOLOGIA

Com a metodologia de treball, donem prioritat al JOC en totes les activitats.

Mitjançant el joc afavorim:

  • L'espontaneïtat, curiositat, participació, iniciativa i creativitat dels infants.
  • L'observació directa, la manipulació i l'experimentació estimulen la veritable activitat cognoscitiva.
  • Potenciar que l'infant hagi d'utilitzar el descobriment com a mitjà per a nous aprenentatges.
  • Potenciar la memòria comprensiva, és a dir, el record d'allò que s'ha après, que li servirà de base per als nous aprenentatges.
  • La intervenció de l'educadora va adreçada a facilitar el desenvolupament de les capacitats de l'infant, un autoconcepte positiu i d'una conducta progressivament autònoma.

El joc és vital pel desenvolupament harmònic dels més petits i és també una forma de conèixer el món, que es conegui a ell mateix i als altres.

Per aconseguir una atenció més individualitzada, un joc més ric i una millor observació dels infants per part de les educadores, plantegem els DESDOBLAMENTS en algunes activitats com la psicomotricitat i l'experimentació, dividint el grups per edat i/o moment evolutiu.










© 2020 ELS MUSTERETS. Joan Bertran, 6. Almoster. 43393
Creado con Webnode
¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar