El Projecte Educatiu
LÍNIA PEDAGÒGICA
Ens plantegem l'educació dels infants des d'un vessant globalitzador, entenent els infants de manera íntegra i total. Això ens permet potenciar els diversos aspectes del desenvolupament: cognitiu, afectiu, social, psicomotor i comunicatiu.
Considerem l'infant protagonista del seu aprenentatge, facilitem i proposem les situacions que fan possible que els infants coneguin els objectes, les persones i el seu entorn mitjançant la manipulació, la descoberta, l'experimentació, etc.
L'equip educatiu considera prioritari atendre les necessitats bàsiques de l'infant (afecte, alimentació, higiene, descans) i per això les rutines quotidianes són l'eix vertebrador de les activitats que es fan durant el dia.
Respectem el moment evolutiu i ens ajustem a les diferents necessitats d'aprenentatge de cada nen/a i grup.
Tanmateix, considerem molt important el paper de la família i la seva relació amb l'escola bressol per tal de facilitar l'adaptació del nen/a. En aquesta direcció, el centre ofereix diferents canals de comunicació: entrevistes, agenda, comunicació directa a les entrades i sortides, email, etc.
El fet que hi hagi un bon clima, afavoreix en primer lloc l'infant, seguit de les famílies i les educadores.

METODOLOGIA
Com a metodologia de treball, donem prioritat al JOC en totes les activitats.
Mitjançant el joc afavorim:
- L'espontaneïtat, curiositat, participació, iniciativa i creativitat dels infants.
- L'observació directa, la manipulació i l'experimentació estimulen la veritable activitat cognoscitiva.
- Potenciar que l'infant hagi d'utilitzar el descobriment com a mitjà per a nous aprenentatges.
- Potenciar la memòria comprensiva, és a dir, el record d'allò que s'ha après, que li servirà de base per als nous aprenentatges.
- La intervenció de l'educadora va adreçada a facilitar el desenvolupament de les capacitats de l'infant, un autoconcepte positiu i d'una conducta progressivament autònoma.
El joc és vital pel desenvolupament harmònic dels més petits i és també una forma de conèixer el món, que es conegui a ell mateix i als altres.
Per aconseguir una atenció més individualitzada, un joc més ric i una millor observació dels infants per part de les educadores, plantegem els DESDOBLAMENTS en algunes activitats com la psicomotricitat i l'experimentació, dividint el grups per edat i/o moment evolutiu.
